A C-vitamin felszívódása

A C-vitamin felszívódása

A C-vitamin folyamatos szedése és állandó bevitele azért javasolt, mert a szervezet nem tárolja, vízben oldódik és a felesleg, amit nem használ fel a szervezet pár órán belül kiürül. Érdemes emiatt nyújtott hatású C-vitamint venni. A C-vitamin rendkívül érzékeny, ami azt jelenti, hogy felbomlik a nedvesség, fény, levegő és hőmérséklet hatására. Így például főzés közben is károsodik az étel C-vitamin tartalma. Téli-tavaszi időszakban csökken a táplálékok C-vitamin tartalma, ezért csökkenhet az ellenálló képességünk, ennek megelőzésére ajánlott a C-vitamint pótolni1. Jó tudni, hogy a szén-monoxid is tönkreteszi a C-vitamint, ezért a nagyvárosban élőknek nagyobb mennyiségre lehet szükségük, mint a vidékieknek. A fizikai terhelés is fokozza a C-vitamin kiürülését, ezért a sportolók számára is különösen fontos a C-vitamin pótlás, főleg versenyek előtt2.

1Proc. Nat. Acad. Sci. USA Vol. 68, No. 11, pp. 2678-2681, November 1971
2Exercise-induced oxidative stress before and after vitamin C supplementation. Alessio HM, Goldfarb AH, Cao G International Journal of Sport Nutrition [1997, 7(1):1-9]

vissza
A C-vitamin felszívódása